Terug naar beginpagina  
 

Voordelen van telemarketing

Telemarketing is een enorm in populariteit gestegen vorm van marketing.
De redenen van het toenemende gebruik van telemarketing moet gezocht worden in een aantal belangrijke voordelen ten opzichte van diverse andere marketingvormen.

Altijd communicatie met de juiste (beslissingsbevoegde) persoon.
Bij elke marketingvorm is het van groot belang om met de beslissingsbevoegde persoon binnen de organisatie te communiceren. Telemarketing is daar zeer geschikt voor omdat de telemarketeer per telefoon snel en effectief naar de beslissingsbevoegde persoon kan doorvragen.


De stem heeft de sterkste verkoopkracht.

Naast de sterke beļnvloedende kracht van de menselijke stem beschikken al onze medewerkers over  de overredings- en overtuigings­kracht om uw produkt of uw dienst aan te prijzen.


Telemarketing is direct en dwingend.

Uitstel bij telemarketing, in tegenstelling tot responderen op een mailing, is niet mogelijk!  In het gesprek reageert de prospect vanzelfsprekend op de uiteenzetting van de telemarketeer over uw produkt of dienst. Dit betekent dat de telemarketeer tijdens het gesprek een duidelijke inzicht krijgt betreffende de interesse van de prospect in uw produkt of dienst.

Resultaat van telemarketing is direct meetbaar.
Na afloop van elk gesprek slaat de telemarketeer alle relevante informatie op in de computer. Dit betekent dat u altijd een overzicht heeft van uw prospects.